T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / SANCAKTEPE - Beyhan Şenyuva İmam Hatip Ortaokulu

BEYHAN ŞENYUVA İMAM HATİP ORTAOKULU OKU-YORUM PROJESİ DEĞERLENDİRME RAPORU

BEYHAN ŞENYUVA İMAM HATİP ORTAOKULU OKU-YORUM PROJESİ DEĞERLENDİRME RAPORU

 

2022 yılı Mart-Haziran ayları arasında gerçekleştirilen Okuma Kültürünün Geliştirilmesi Projesini okulumuz öğretmenleri ve öğrencileri ile birlikte nihai hedeflerimiz doğrultusunda başarı ile tamamladık. Bu bağlamda hedeflenen amaca ulaşabilmek için öncelikli olarak proje öncesinde okulumuz öğrencilerine gerekli duyuruları ve tanıtımları yaptık.

Projedeki faaliyetleri sağlıklı bir şekilde yürütebilmek için proje sorumlumuz Nuri Pektaş başkanlığında okulumuzda görev yapan Türkçe öğretmenleri ile birlikte bir proje ekibi kurduk ve gerekli çalışmalara başladık.

İlk olarak proje kapsamında okunacak kitapları belirledik. Bunun için öğrenci seviyelerine uygun olarak hem Doğu hem de Batı edebiyatından eserlere yer verdik. Buna ek olarak Sezai Karakoç'a ait pek çok eseri de proje kapsamına dahil ettik. Kitapların içeriksel bağlamda, Millî Eğitim'in özel ve genel amaçlarına aykırı olmamasına ve toplumumuzun dinî, ahlaki, millî ve kültürel değerlerine uygun olmasına dikkat ettik.

Kitapların belirlenmesinin akabinde kitap okuma takımları oluşturduk. Bu doğrultuda iki takım belirledik. Her iki takımda 10 öğrenci yer almıştır. Her takım kendine ait bir takım adı belirlemiştir. Bu takımlardan birisinin ismi "Kitap Avcıları", diğerinin ismi ise "Kitap Canları" olmuştur. Her takımın sorumluluğunu ise "Takım Lideri" üstlenmiştir.

Takımların okuyacağı kitaplar proje ekibi tarafından belirlenen kitap listesinden seçildi. Toplamda 10 kitaptan müteşekkil bir liste meydana getirildi. Bu kitaplar; Yunus Emre, Mona Rosa, Leyla ile Mecnun, Uçan Sınıf, Fareler ve İnsanlar, Bir Küçük Osmancık Vardı, Balonla Beş Hafta, Gülibik, Ekmek Parası ve Suna'nın Serçeleri.

Takım üyeleri her ay belirlenen 10 kitabı okumak suretiyle dönüşümlü olarak proje süresince toplamda 4 kitap okumuş oldu. Takım üyelerine kitap özet ve tahlil çizelgesi dağıtıldı. Her öğrenci belirlenen süre zarfında okudukları kitapların özetini çıkararak bu çizelgeye işledi.

Kitapların düzenli değişimi, özet çıkarılması gibi işlerde takım liderleri sorumlu oldu. Eksik kalınan noktalarda ise görevli şube öğretmenleri tarafından gereken yardım ve destek sağlandı.

Aynı zamanda projeye katılan öğrencilere okul içi ve okul dışı faaliyetlere katılmaları teşvik edildi. Bu amaç doğrultusunda Sancaktepe ilçesinde düzenlenen kitap fuarına takım üyelerimizle birlikte katıldık. Ayrıca öğrencilerimizi okur-yazar buluşmalarına da götürerek onların kitapla olan bağlarının güçlendirilmesine katkıda bulunduk.

Öğrencilerimize kitap okuma sevgisi kazandırmak maksadıyla yapmış olduğumuz çalışmalar sayesinde gözle görülür ilerlemeler kaydettik. Oku-yorum projesi bu başarıyı pek çok açıdan mümkün kıldı. Öğrencilerimiz kitap okuyarak yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerilerini geliştirdi. Kitap okumak şüphesiz onları çevrelerine karşı daha duyarlı olmaya, dünyaya karşı ise daha meraklı olmaya sevk etti. Aynı zamanda kendilerini çok yönlü olarak geliştirmelerine olanak tanıdı. Proje doğrultusunda hedeflenen amaçlara bu sayede ulaşılmış oldu.

                                                                                                   

                                                                                            TÜRKÇE ZÜMRESİ

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 01.08.2022 - Güncelleme: 01.08.2022 12:18 - Görüntülenme: 143
  Beğen | 1  kişi beğendi